kskonstblogg

söndag 1 juni 2008

lite miljösnack på kalas

Min Faster fyller 96 år.
Kalas med "sju sorters kakor" och jordgubbstårta.
När jag var ung, så bjöds det på kaffebröd i var stuga.
Klart att jag blev knubbig.

LITE MILJÖ
Miljön engagerar mig sen länge. Min kusin som växt upp på lantgård.
Klart att korna "pruttar mer" med det plastinbakade blöta höet.
Förr var det alltid torrt hö som serverades.

Hoppas det är sant, som Bertil hört. att tillverkarna har kommit överens om att börja göra datorer som kan användas längre i tid.
Hoppas på mindre slit och släng.

Jag har köpt Vista Premium, Den är flott. Men, jag klarade mig med windows 98 , ""nästan" (USB 1-2)
Det finns en lista på nätet att skriva på. Att microsoft skall fortsätter använda och sälja Windows Home.

Med mobilt bredband går det riktigt långsamt när alla är ute.
Klart att det blir extra stor belastning med den nya nedladdningen från TV.

Tanka en LADA och värdet fördubblas. En skrivare - nya färgpatroner. Minska sopberget avgör mitt val.

Hej från Karin S



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida