kskonstblogg

söndag 15 juni 2008

Sommarpratare

Söndag 15 Juni

Sommar, Sommar ,Sommar ...........
Jag kommer ihåg min ungdoms besök på badstrand, med transistorradion
som spelade musik till Torsten Erhenmark prat.
Då kändes solen varm och behaglig. Nu känns solen stickig och vass,
sitter helst i skuggan. Solens vitaminer som vi behöver
eller skadliga strålar.

Jag såg ett program om miljön 2075.
Växthuseffekten som stänger inne jordens värme och ozonlagret. Visst vill jag, minska, avstå välja bort eller......
Jag undrar också:"I detta luftlager cirkulerar rymdskrot, vilken negativ effekt kan den ge? "
Med sateliters nytta för komunikation och min kära datorn. Det vill jag inte välja bort.
Väljer gärna bland sommarpratare.

en länk till radions sommarpratare.
http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/artikel.asp?ProgramID=2071&Artikel=489933

Hej från Karin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]



<< Startsida